Saturday, March 22, 2008

Filme care nu m-au lasat rece

Am primit leapsa de la Vladimir - nu inteleg de ce, stie ca nu ma prea uit la filme si ca va iesi un post cliseic. In orice caz, nu pot scrie despre filme care m-au impresionat sau care mi-au schimbat viata pentru ca nu exista. Dar ca sa raspund provocarii voi nominaliza cateva filme care nu m-au lasat rece.

American Beauty este primul film care a reusit sa imi spuna ceva. Asta se datoreaza poate varstei, sau poate pur si simplu imi doream sa cred in frumusetea aceea. Nu stiu. E un film pe care l-as revedea oricand.

Desi in general filmele facute dupa carti nu sunt la fel de bune care operele literare, au fost cateva filme cum ar fi Numele trandafirului, 1984 sau Marile Sperante care au reusit sa prinda cu ajutorul imaginii dimensiuni noi ale povestii, ale ideii originale. Probabil ca in aceasta categorie ar mai putea intra cateva filme, dar acum nu mi le amintesc.

Sigurul film care a reusit sa imi schimbe intr-o anumita masura modul de a gandi este What the bleep do we know? L-am vazut inainte sa citesc cartea - da, este facut dupa o carte - si poate din acest motiv mi s-a parut atat de bun. Este intr-adevar un film documentar care iti pune in miscare rotitele prafuite si anchilozate din cap. Pentru mine cel putin, asa a fost.

Nu pot trece cu vederea Jesus Christ Superstar, un film exceptionar atat din punct de vedere artistic, dar si pentru ca reuseste sa abordeze original o astfel de tema fara sa cada in pacatul exagerarii, al naturalismului sau al romantarii inutile.

Desi sunt sigura ca mai sunt si alte filme demne de mentionat aici, nu ma voi lungi si am sa inchiei cu un film foarte drag mie, Eduard Scissors Hands. Nu numai ca Johnny Depp este genial, dar filmul asta e singurul care a reusit sa ma faca sa simt ca mi-a fost trimis un mesaj mie, personal. Sau poate chiar sunt o ciudata.

In fine, dau leapsa mai departe care Dragos.

No comments: