Sunday, May 27, 2007

23.23 (sau fiecare cu tripul lui)

M-am uitat mai devreme la ceas si era 23.23... Superstitiile spun ca asta inseamna ca "ma iubeste". Superstitiile pe de alta parte spun si ca nu e bine sa te intorci din drum cand ai plecat de acasa. Numai ca, pentru mine, liftul e ca un memento. Cand ajung in fata lui imi amintesc ca nu am telefonul, sau ca am uitat o carte. Daca plec de acasa direct, fara macar sa ma intorc o data inseamna ca sigur am uitat ceva, deci ziua imi va merge prost. Simplu. Logic. Fara superstitii.

O pisica neagra care iti taie calea e doar un animal care ar trebui institutionalizat si trimis unei familii care sa abia grija de el. Nu dovedeste de cat ca nu doar cainii sunt o problema in tara asta. Sau ca stapanul pisicii e prea batran si prea ramolit. Ma rog... In orice caz nu inseamna ghinion. Sunt convinsa de asta.

Insa 23.23 inseamna ca ma iubeste. Si aici se termina cinismul. Zambesc. Da, probabil ca ma iubeste. Foarte tare superstitia asta. Mai putin cand abia m-am certat cu el, i-am inchis furioasa telefonul si l-am aruncat in partea cealalta a camerei. In cazul asta nu prea imi arde sa vad 23.23 pe telefon in timp ce eu ma uit la el din 30 in 30 de secunde printre fumul de tigara ca sa vad daca el mi-a dat mesaj. Acum, na, fiecare cu tripul lui.

Si cu toate astea superstitiile sunt bune. Nu intr-un mod atat de creativ ca murdarirea, dar sunt si ele bune la ceva. Pe mine ma ajuta sa-mi reamintesc ca exista lucruri in afara vietii mele cotidiene care se reflecta in evident. Exista acele asa-numite "semne" in care, daca esti destul de creativ/indragostit/visator/nebun/ect (mai ales etc), poti crede si pe care le poti interpreta si folosi in favoarea ta. Superstitiile spun lucruri generale: o sa ai ghinion, o sa ai noroc, cineva te iubeste. In fiecare zi ti se intampla ceva mai putin placut sau iti reuseste ceva cat de marunt si cu siguranta exista cineva care te iubeste. Dar tocmai asupra lucrurilor astora atat de evidente superstitia ne atrage atentia. Si atunci exageram si dramatizam. Nu am stiut la examen si in nici un caz nu e vina noptilor nedormite in B52, ci a nenorocitei aleia de pisici gri (close enough).

Chill...

E 00.00 si asta imi aminteste ca e cineva acolo care ma iubeste. Vorba aia... fiecare cu tripul lui.

No comments: